" – Peu importe d’où l’on vient. Il n’y a pas de tonique. Le thème et son développement ne sont qu’un mirage…
Il y a une musique toujours inattendue.
– Et les dissonances ?
– Dieu les a créées, elles aussi…"
Jaume Cabré - "Voyage d'hiver" - 2014

”La terre, il se pourrait bien après tout que ce soit une espèce
de merveilleux petit appareil enregistreur, plaçé là par on ne sait qui,
pour capter tous les bruits qui circulent mystérieusement dans l’Univers.”
Pierre Reverdy - ”En vrac” - 1929

”J’entends tous les bruits de la terre grâce à mes oreilles et mes nerfs de cristal
dans lesquels circulent le feu du ciel et celui des volcans.”
Michel Leiris - ”Le point cardinal” - 1927

"L'écoute, c'est l'ombre de la composition"
Pascal Dusapin - 2008

 

03/06/2013

Pozzi Escot


Pozzi Escot is an american composer born in 1933 in Lima, Peru.
Graduate of the Juilliard School and the Musikhochschule in Hamburg, she is author of  "Sonic Design: The Nature of Sound and Music" & "The Poetics of Simple Mathematics in Music", a study of the geometrical grounding and mathematical structure of various music traditions from the Middle Ages, Romantic era, Native American Indians or contemporary European avant-garde.
As a composer, the foremost American critic Virgil Thomson regards her as "to me the most interesting and original woman composer now functioning." 
In 1975 Escot was chosen as one of the five remarkable women composers of the twentieth century and the New York Philharmonic Orchestra premiered her "Fifth Symphony, Sands" (1965).

in conversation with Bruce Duffie


one of her works : Three Poems of Rilke (1959)

Aucun commentaire: